ESPORT – כבר מילגות במכללות, ובקרוב באולימפיאדה / הגולש איתן מאג'ר

**********************

איתן מאג'ר הוא  יזם בתחום המשחקים והאפליקציות בן 39, המתגורר בפיטסבורג

***********************

דאגלס אדמס הגדול כתב פעם: "כל מה שהומצא עד שנולדנו, הוא טבעי. כל מה שהומצא בין הזמן הזה לבין הזמן שאתה בן 30, הוא מסעיר, יצירתי, חדשני ועם קצת מזל יהיה לך קריירה בזה. כל מה שהומצא אחרי זה, הוא נגד הסדר הטבעי והוא אבן הדומינו הראשונה שתביא בהכרח להתפוררות הציביליזציה. אחרי כעשור הטכנולוגיה הופכת להיות בסדר."

אני מזמין כל אחד להיכנס לאתר של ESPN ולהביט בתפריט הראשי. תמצאו שם את החשודים הרגילים כדורסל, כדורגל, מרוצי מכוניות, וכדור ביצה. ליד זה תמצאו שלוש נקודות. אם תלחצו עליהם תגלו מתחת לגולף, טניס וWWE (לא ברור למה מופע התאטרון הזה נחשב ספורט) ספורט אלקטרוני (esport).

אז מה זה ספורט אלקטרוני?

  1. כמו כדורסל רק עם MOBA, Call of Duty, Start Craft או Overwatch

  2. ספורט שהמונח LOL, אינו משהו שאמא שלך שולחת אליך מישראל באמצע הלילה כשהיא רוצה להראות גזעית, אלה השם של המשחק הכי פופולרי בתחום. משהו כמו כדור ביצה בארה"ב.

  3. עוד ספורט שESPN זה לא המקום לקרוא עליו

  4. חבורה של חנונים עם כריזמה של נעל שיושבים מול מחשב ובוהים.

  5. אנשים שמתחרים על 25 מיליון דולר בתחרות אחת!

  6. כל התשובות נכונות

עכשיו כשאנחנו מבינים שמדובר בספורט עם הרבה מאוד כסף ועם ספונסרים ועם קהל, נשאל השאלה למה זה עדין נחשב לנישה? מה מונע מהספורט הזה לפרוץ?

טלוויזיה

חבר שלי שנראה כמו ג'ון האמונד, המיליונר שבנה את פארק היורה, אמר לי בארוחת ערב שספורט אלקטרוני סובל מאותה הבעיה שיש להוקי קרח, אף אחד עדין לא הבין איך להפוך אותו לאירוע טלויזיוני. בהוקי יש כל מה שחשוב, מכות וגולים והסיבה היחידה שהוא לא פופולרי כמו כדורסל למשל, היא שבטלויזיה לא רואים את הכדור ואז חווית הצפייה נפגמת. בזמנו ניסו לשנות את הצבע של הכדור לזוהר יותר, אבל זה לא הצליח.

תחשבו עכשיו על שידור של ספורט אלקטרוני. המסך מתפוצץ בגרפיקה מדהימה, השדרן והפרשנים משתוללים ואז קאט לשחקן שמשחק עם מבע של מישהו שקורא בריטניקה לנוער, משהו בין משועמם למשועמם יותר. אי אפשר באמת להזדהות עם ספורט בלי הספורטאי, בטח שלא בטלויזיה.

מסורת

אם אתם קוראים בהופס מפעם לפעם אתם בטח יודעים שלפחות 70% מהדיונים הם על העבר. מי יותר גדול? הענק מהעבר הרחוק או הענק מהעבר הקרוב, או שזה בכלל הגארד הרזה משנה שעברה, או החיוור הלבן עם הכרס והבלורית או שזה בכלל אייזיאה תומאס המקורי? למעשה, הדיונים שמעורבים בהם שחקני הווה מסתיימים באמירה נדבר עליהם אחרי שיפסיקו לשחק. כלומר, לעבר יש תפקיד חשוב בתפיסת ההווה. איך נדע מי זה קיירי בלי איברסון? ג'ורדן בלי דר' ג'יי? קובי בלי ג'ורדן?

כל המשחקים הפופולריים שקיימים היום בספורט האלקטרוני יצאו בזמן האחרון, רובם בחמש שנים האחרונות ליתר דיוק. איך אפשר לבנות סיפור ככה? איך אפשר להפוך את האירוע שרואים לגדול יותר בלי היסטוריה? איך אפשר לנתח את התפתחות המשחק כשהכל מומצא עכשיו?

חברות מסחריות

אין חברה מסחרית אחת מסויימת שהיא הבעלים של הכדורסל או של הכדורגל. לצורך העניין אפשר להקים גוף מתחרה ל FIFA שינהל את הכדורגל העולמי. אותו כנ"ל לגבי כדורסל.

בספורט האלקטרוני כל משחק הוא בבעלות חברה אחרת שגוזרת את הקופות. למשל, League of legends, Dota, Dota2, Smite, Geroes of the storm, Geroes of newerth, Vainglory ו Clash Royale הם כולם למעשה אותו המשחק MOBA, שזה גרסה של משחק הילדים המפורסם הקדרים באים (עם מקלות, אבנים וגרזנים ומכמה כיוונים שונים).

תתארו לכם איפה היה הכדורסל בארה"ב היה אם ה NBA וה ABA היו ממשיכות להתחרות אחת בשניה? יותר מזה: אם הניקס, הנטס, הסלטיקס ופילדלפיה היו שייכות לנייקי, בעוד קליבלנד, שיקגו, מילווקי, וטורונטו, היו שייכות לאדידאס. אטלנטה ושרלוט שייכות לפומה, ומיאמי, דאלאס, וסן אנטוניו היו שייכות ל-'תנובה'.

יש דיבורים רציניים שהספורט אלקטרוני יהיה חלק מהאולימפאדיה ב 2024, וכבר עכשיו יש מרחץ דמים בין החברות השונות לגבי מי תצליח להכניס את המשחק שלה. הקרב הזה לא באמת משנה, כי החברות הללו מוציאות משחק חדש בכל כמה שנים, ולכן המשכיות בין אולימפיאדה לאולימפיאדה כבר לא תהיה. (הערה של מנחם לס: היום ישנן עשרות אוניברסיטאות המציעות מילגות מלאות לסטודנטים שהם כוכבים בספורטים אלקטרוניים, וכבר התחילה מלחמה עם ה-NCAA אם זה ספורט שייפול תחת כנפיה!)

אחרי שהבנו למה זה לא יעבוד אסביר למה זה כן יעבוד.

כי זה מגניב!

אז אם הדוק יאפשר לי אעלה לכאן מפעם לפעם כתבות שמסקרות את הספורט הזה.

(הדוק לא רק מרשה את זה; הוא ממריץ אותך להתחיל לכתוב לנו טור קבוע על זה!)

לסיום קבלו משחק שרצה להיות ספורט אלקטרוני וגייס לשם זה את קובי.

שאלות? לאיתן! (ולכל המבינים האחרים)

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אפלטון
אפלטון
15 באוגוסט 2017 1:45

נשמע מרתק ומפחיד כאחד.
הזמנים שהמציאות והמציאות הווירטואלית הופכות חופפות יותר ויותר, אלו הזמנים שאני שמח להיות תקוע על איזה אי בודד באמצע האוקיאנוס.

K_700
K_700
15 באוגוסט 2017 2:31
Reply to  אפלטון

הקלישאות שלך יצאו לי כבר מהחור של התחת.
די!!! זה פשוט הורא

אפלטון
אפלטון
15 באוגוסט 2017 7:24
Reply to  K_700

הורא כמו הריקוד?
שמע זה די פתטי להופיע אחרי כאן כמו צל פחדן. לפחות היית גם מגיב מדי פעם כמו k700 האמיתי היינו יכולים להיכנס לוויכוח כמו שצריך.

Berch
Berch
15 באוגוסט 2017 8:15
Reply to  אפלטון

אתה צריך להקפיד על מילים עד 5 אותיות
כיתוב ישיר
ולא להביע רגש (בשביל זה הבאנו את מנחם)
זה יקל על כולנו…

ותצבע כבר את היאכטה באפור. זה כואב לנו בעיניים כל פעם שאתה עובר פה מול הכפר….

אפלטון
אפלטון
15 באוגוסט 2017 8:32
Reply to  Berch

דווקא היאכטה האחרונה שעבדתי עליה היתה אפורה.
בכח מקרה אני עכבר יבשה עכשיו, אולי צריך להחליף את האוואטר.

Berch
Berch
15 באוגוסט 2017 8:50
Reply to  אפלטון

נאאאא
תן למי שלא קרא את התגובה שלך להמשיך לחיות את החלום 🙂

THE KING RUSSELL
THE KING RUSSELL
15 באוגוסט 2017 2:24

מעניין לשחקנים ומשעמם בשבילי. לא דומה לשום צפיה באיזשהו ספורט
מריח לי כמו מערכת ענק להימורים כמו סוסים ותו לא.

Eytan majar
Eytan majar
15 באוגוסט 2017 2:30

לא ברור לי איך עשית הקשר לסוסים, אבל תסתכל על התמונה למעלה שהדוק שם ותראה קהל נלהב.
בקוריאה יש שירות חובה כמו בישראל, ואפשר לשרת כגיימר מקצועי וליצג את המדינה.
אם היו מציעים לך להמיר את השירות שלך בלשחק משחקים גם אז היית אומר שזה משעמם?

ובכל מקרה, על טעם וריח וכו'

Berch
Berch
15 באוגוסט 2017 8:53
Reply to  Eytan majar

יש לי חבר שהיה גיימר בצה"ל !!!!
אם הייתה אולימפיאדה בסוליטר הוא היה מייצג את המדינה בכבוד 🙂

Eytan majar
Eytan majar
15 באוגוסט 2017 12:35
Reply to  Berch

🙂

trusttheprocess
trusttheprocess
15 באוגוסט 2017 4:40

זה ספורט בדיוק כמו שפוקר זה ספורט , ופוקר זה לא ספורט.

Eytan majar
Eytan majar
15 באוגוסט 2017 5:03

אז מה זה כן ספורט?

IDO
IDO
15 באוגוסט 2017 5:22
Reply to  Eytan majar

ספורט זה אלמנט שעוסק ב-1 או יותר מה-3 הבאים:

גבוה יותר
מהר יותר
חזק יותר

אל תתן לאלמנט התחרות לבלבל אותך אחרת גם אפיית בצקיות זה ספורט

מנחם לס
מנחם לס
15 באוגוסט 2017 5:32
Reply to  IDO

אז מה זה ריקודים סלונים באולימםיאדה? או שחייה אומנותית? התעמלות אומנותית? איפה גבוה יותר, מהר יותר, חזק יותר?

IDO
IDO
15 באוגוסט 2017 5:53
Reply to  מנחם לס

גבוה יותר מהר יותר חזק יותר זה ההגדרה היוונית הקלאסית לספורט.

חוץ מזה יש גם משחקי ספורט שזה כבר קצת יותר רחב והוועדה האולימפית מעדכנת אחת לגמה זמן את הענפים שהיא כוללת.

חץ וקשת נניח שעל פי ההגדרה הקלאסית הוא לא ספורט כן נכלל במשחקים העתיקים כי הם החליטו שזה משחק ספורטיבי תחרותי.

אז כן יש שחור ולבן והרבה אפור

מתן גילור
15 באוגוסט 2017 7:11
Reply to  מנחם לס

אין ריקודים סלוניים באולימפיאדה.
ושחיה צורנית או התעמלות אמנותית טומנות בחובן דרישות פיזיות לא מבוטלות.

מתן גילור
15 באוגוסט 2017 7:12
Reply to  מנחם לס

עידו, יש הבדל בין החץ וקשת של ימי קדם לבין הנוכחי. הדרישות הפיזיות די שונות.

IDO
IDO
15 באוגוסט 2017 7:18
Reply to  מנחם לס

גילור – העניין הוא שיש אלמנט ספורטיבי (מה-3 שציינתי) בכל אחד מהענפים הללו, שזה הספיק לוועדה האולמפית לכלול במשחקים האולימפיים.

מנחם לס
מנחם לס
15 באוגוסט 2017 7:57
Reply to  מנחם לס

היו ריקודים סלוניים בכמה אולימפיאדןת. אני כבר לא זוכר באיזה

אפלטון
אפלטון
15 באוגוסט 2017 8:10
Reply to  IDO

לפי זה גם גלישת גלים או קפיצות לבריכה זה לא ספורט, בעוד שסקי אלפיני וגלישה על ניילון בשלג זה כן ספורט.
ההגדרה של ספורט היא טריקית לאללה. יותר ויותר נראה שהאלמנט הפיזי חייב להיכנס בהגדרה, ואז צריך למצוא מילה חדשה לתחרויות ספורט של המוח (פוקר, אי ספורט, שחמט, סנוקר).
מי יכול לחשוב על מילה מתאימה?

אפלטון
אפלטון
15 באוגוסט 2017 13:57
Reply to  אפלטון

מה עם "ספורט קוגניטיבי"?
אפשר לעשות אולימפיאדת ספורט קוגניטיבי או שזה לא קאצ'י מספיק?

גיא הרשע
גיא הרשע
15 באוגוסט 2017 14:01
Reply to  אפלטון

הכי מבאס זה שגם באולימפיאדת הספורט הקוגניטיבי,
סטפן קרי מסיים במקום הראשון…

Eytan majar
Eytan majar
15 באוגוסט 2017 12:40
Reply to  IDO

אם נזרום עם מה שאתה כותב ונגיד ששח מט לא ספורט, עדין ספורט אלקטרוני זה ספורט. (למען הסר ספק בעיני שח מט זה ספורט)

לענפי ספורט שונים יש דרישות גופניות שונותץ למשל קורדינצית רגליים אינה דרישה מרכזית משחקן כדורסל, לעומת זאת אצל שחקן כדורגל זו דרישה חשובה מאוד.

לשחקני ESPORT יש קורדינצית עין יד מטורפת ויש להם CLICK COUNT שמאפשר להם לעשות 10 מהלכים בשניה.
אז ספר לי עוד על דרישות גופניות מספורטאי ESPORT

trusttheprocess
trusttheprocess
15 באוגוסט 2017 23:21
Reply to  Eytan majar

קואורדינציית רגליים ( FOOTWARKׂ זה אחד הדברים הכי חשובים לביג מן בכדורסל

IDO
IDO
15 באוגוסט 2017 4:53

זה יביא לסוף האנושות…

איתן אחלה כתחבה, סןפסוף בלוגר שכותב קצר ולעניין. קראתי הכל כולל הכותרת.

מנחם לס
מנחם לס
15 באוגוסט 2017 5:26
Reply to  IDO

יש לך כשרון מיוחד להעליב את הקולגות שלך.

גיא הרשע
גיא הרשע
15 באוגוסט 2017 6:08

אני לא טוען שזה לא תחרותי, או שאין לזה פוטנציאל רייטינג מטורף.

אבל –

לטעמי, זה לא ספורט.
הקהל הנלהב לא צופה "באתלטים", הוא צופה במסכים שמשדרים משחק ווירטואלי.

מנחם לס
מנחם לס
15 באוגוסט 2017 7:55

הרבה מחשיבים שחמט כספורט. ספורט או לא, שחמט כוסה פעמים רבות בספורט אילוסטרייטד

גיא הרשע
גיא הרשע
15 באוגוסט 2017 8:03
Reply to  מנחם לס
מנחם לס
מנחם לס
15 באוגוסט 2017 17:32

גיא, יש לך מושכ כמה צריך להתאמן ולרעוב כדי להגיע לגוף כזה?

גיא הרשע
גיא הרשע
15 באוגוסט 2017 6:13

מהצד השני,
אני לא מאמין בלסתור את דאגלס אדמס.
אז יש מצב שבעוד 10 שנים אחשוב אחרת…

גיא הרשע
גיא הרשע
15 באוגוסט 2017 6:17

ונקודה אחרונה שמאירה את 2 התגובות שלי באור קצת יותר מציאותי –

הבן שלי, הוא חושב שכדורגל וכדורסל זה סתם שטויות (חבורה של מטומטמים רצים עם או אחרי כדור).
עבורו ספורט זה רק esport …

Berch
Berch
15 באוגוסט 2017 8:19

בעיני זה כמו שחמט חשמלי
זה יכול להיות מרתק אבל זה לא עובר בטלביזיה.
בגלל זה אני בספק אם זה יחזיק יותר מאולימפיאדה אחת.

מי שזוכר את הקרב מורט העצבים על אליפות העולם בין גלפנד הישראלי לאלוף המכהן (אננד?) יודע שהיה שם מתח, דרמה וכל מה שצריך
אבל בטמבלויזיה – משעמם כמו המונית של מומי כשהוא בגרינוויל

אסף
אסף
15 באוגוסט 2017 9:37

עולם שלם שאני נחשפתי אליו בשנה האחרונה דרך התלמידים שלי
(בכל זאת נערים בני 15-16) כמוך Berch גם אני לא חושב שזה מספיק "אטרקטיבי" לטלוויזיה …

מלובני
מלובני
15 באוגוסט 2017 10:50

ההתפתחות בתחום מדהימה, מי שעוקב את תחילת השידורים בקונטר וליג שהמשחקים רק יצאו לעומת מה שהולך היום זה הבדל של שמיים בארץ , טובי האנימטורים נמצאים שם , הכל נראה בתלת מימד מגניב , הצגות השחקנים נראים פי 5 יותר טוב מאיך שמציגים אותך בכדורסל .

השדרנים והאירוע עובר בפלטפורמה של טלווזיה לכל דבר( twitch) ובמידה וזה נראה טוב שם , זה יראה טוב גם על מסך הטלווזיה .

פשוט המשחקים בדרך כלל מסובכים מאוד למי שלא משחק ומפוצצים באפקטים ורעשים שבמידה ואתה לא משחק יהיה מאוד קשה לעקוב מה קורה איפה במשחקי MOBA (הפופולרים ביותר בתחום )

לעיתים מזלזלים בגיימרים בתור " ספורטאים " אבל העינוי המנטלי של לשחק חמש שעות באולם מפוצץ אנשים מצריך בדרך כלל יותר מלשרוד שעה וחצי במגרש כדורגל , וכמובן המון דלקות ביד ופציעות שכאלה.

ובנוגע להיסטוריה כבר עכשיו מתחילה להיבנות היסטוריה בהרבה משחקים זה לאט לאט , אבל LOL עושה את זה בצורה יוצאת דופן וכבר עכשיו השחקן הטוב ביותר בLOL הוא מיליונר לא פחות גדול ונחשב לכוכב רוק בקוריאה עם לא מעט פרסומות שיוצא להם לככב בהם.

בכללי הנושא מתפתח בקצב מדהים וכבר אירגונים נורא חזקים כמו פריז סן זרמן מביאים את עצמם לתחום ולא רק היום שישקעו סכומי עתק כמו בכדורגל בקניית גיימרים .

אסף
אסף
15 באוגוסט 2017 12:09
Reply to  מלובני

מסכים עם הרוב מלובני בתור אחד שנחשף לזה כמו שציינתי רק עכשיו דרך בני נוער שאתם אני עובד אבל הקושי מבחינת הטלויזיה הוא בעיקר מה שהזכרת פלח שוק יחסית קטן עדיין שממש בתוך זה אבל מאוד הגיוני שתוך 5-10 שנים זה ישתנה לחלוטין.

מלובני
מלובני
15 באוגוסט 2017 12:36
Reply to  אסף

תשמע בגמר הNBA צפו 14 מיליון+-
בטורניר הכי גדול של LOL (שכפי שנאמר במאמר הוא כרגע המשחק הכי גדול בעולם ופופולרי) הגיעו לכמעט 2 מיליון צופים , שהאולמות היו מלאים עד אפס מקום (במקרה זה היה באצטדיון של הלייקרס)

בדור של היום שהרבה יותר קורץ לשבת במחשב לעומת לצד לשחק , אני חושב שהנתח שוק יהיה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו והסכומים שעוברים בספורט "האמיתי" יגיעו גם לשם ( וכבר עכשיו מתקרבים אחרי שנחתם ההסכם הראשון לשחקן שעבר את המיליון דולר)

ולעומת כדורסל וכדורגל שבקושי משתנים , היתרון הגדול של זה ללא ספק זה החדשנות , שכל שנה המשחק נראה יותר טוב , יותר מאתגר ויותר קורץ מבחינת מראה, הרבה יותר מרחב לתמרון במשחק עצמו , וכל שנה אתה יכול לראות משחק שונה לגמרי עם דמויות אחרות ככה שתמיד יהיה משהו מיוחד

Eytan majar
Eytan majar
15 באוגוסט 2017 12:51
Reply to  מלובני

השידורים שיש כיום לא מספיק טובים כדי לשבור את תקרת הזכויות. לצורך העניין אין הבדל איך אתה צורך את התוכן, אבל הערכים הם אותם הערכים

מלובני
מלובני
15 באוגוסט 2017 10:54

בנוסף אני בספק שמישהו לא מהאתר יכיר את התחום אבל יש שוק שלהם כמו בורסה אמיתית לכל דבר של סקינים (פשוט משנה צורה במשחק לנשק מסויים , לא משפר שום דבר ביכולת , נטו בחינה חיצונית)

ואנשים משקיעים המון שעות בלהחליף ולמכור את החפצים ולבחור את הזמן הנכון לקנות , ויש סקינים ומדבקות לנשק שהסכום שלהם חוצה את ה2000$

ואני מכיר לא מעט חברים שלי (כולל עצמי שעשיתי בסביבות ה30 אלף שקל מהמשחק הזה שעלה לי 15$ ) שהרוויחו המון המון כסף מהבורסה הזו .

אז זה גם תחום שיכול להיות מאוד מעניין לעשות עליו מחקר על אנשים שמתפרנסים בלסחור בבורסה של סקינים לא אמיתים בתוך משחק, ואני חושב שזה נושא מעניין , אולי במידה ויהיה לי זמן ובאמת זה יעניין מישהו הוסיף את הצד שלי לסיפור של הESPORT

עגל
עגל
15 באוגוסט 2017 12:57
Reply to  מלובני

מרתק

Ljos
Ljos
15 באוגוסט 2017 12:24

למה זה לא טלוויזיוני בעצם?
עולם הצפייה באנשים משחקים במשחקים כבר קיים ותופח לו ביוטיוב לרמות מטורפות עם ז'אנרי "בואו נשחק" ו-"ג'אמפסקר אצל פרדי".
במשחקים עצמם כל הזמן קורים דברים. זה נראה בליל משעמם לצופה מבחוץ. אך הדור שצומח וצמח לו גדל ומכיר את כל הקונבנציות של המשחקים והוא שוחה בהם בדיוק כמו שאנחנו רואים כדורסל ולא שואלים כל הזמן "למה הם לא פשוט תופסים את הכדור ורצים?".

הבעיה האישית שלי היא שבגלל התחרויות האלו, עיקר התקציבים מופנה למשחקים מהסגנון הזה ומשחקים אחרים, שונים, מקוריים ואפילו כאלה שבעיקר שמים את הסיפור במרכז, נדחקים הצידה.

מלובני
מלובני
15 באוגוסט 2017 12:38
Reply to  Ljos

אולי זה נכון מבחינת צפייה אך לא מבחינת תקציבית , משחקי סיפור עושים המון רק מהקנייה (לדוגמא the last of us , כנראה המשחק הכי מוצלח שיצא בהיסטוריה מבחינת הסיפור עם ביקורות יוצאת מהכלל) , אז כן אתה לא רוצה לראות אותו ביוטיוב כדי לא לקבל ספויילר, אבל גם משחקים עם סיפור מצליחים בצורה יוצאת מן הכלל , פשוט זה סוג אחר של הצלחה .

Ljos
Ljos
15 באוגוסט 2017 12:48
Reply to  מלובני

משחקי שוטרים הולכים ותופסים נפח גדול יותר משנה לשנה ב-AAA.
אם הם יכנסו לאולימפיאדה? הם ישתלטו לחלוטין על השוק.

(דווקא את Last of Us כן ראיתי בסופו של דבר ביוטיוב בכיכוב מרקיפלייר, רק בגלל שהוא עדיין לא יצא למחשב, דאמיט)

pingpong
pingpong
15 באוגוסט 2017 13:57
Reply to  Ljos

הוא אקסולסיבי לפלייסטיישן ויוצר על ידי נאוטי דוג, הוא לא ייצא למחשב

Eytan majar
Eytan majar
15 באוגוסט 2017 13:02
Reply to  Ljos

נכון יש לזה קהל, אבל זה עדין נישה.
במשך שנים המשחק הכי מכניס בעולם היה NFL של EA, וזה לא בגלל שהוא היה המשחק הכי טוב, הוא פשוט רכב על האח הגדול מהעולם האמיתי.
המספרים עדין מאוד קטנים ביחס לענפי הספורט הגדולים.

אבל זה בדרך…

עגל
עגל
15 באוגוסט 2017 12:59

תודה איתן.
ראיתי את הסרטון והתפוצצתי מצחוק. חבורה של אמריקאים יורמים שמשחקים אותה רמבו. איזו חוסר חיילות משווע . . .
גם אני שמרן בספורט ולא הייתי רוצה להכניס משחקי מחשב לאולימפיאדה.
אבל, כשחושבים על זה, תמצא בקרוב הדרך להנגיש את זה לטלויזיה ואז המשחקים האלה יהפכו לארוע טלויזיוני של ממש, לא פחות טוב ממשחק נב"א. עוד 5 שנים בבית של כולנו.

Eytan majar
Eytan majar
15 באוגוסט 2017 13:03
Reply to  עגל

אני מאמין שכשהחברות הגדולות יבינו שכדי להם לעבוד ביחד זה יקרה

pingpong
pingpong
15 באוגוסט 2017 14:01

אני אוהב ספורט יש לי פלייסטיישן ואני משחק גם במחשב, אני חושב שזה כמו פוקר ושחמט תחום תחרותי לגיטימי אבל למרות כל זאת זה לא ספורט

pingpong
pingpong
15 באוגוסט 2017 14:02
Reply to  pingpong

לצורך הבהרה אני לא חושב ששחמט ופוקר הם ספורט כדי שיהיה ברור

ינון יבור
ינון יבור
15 באוגוסט 2017 14:13

כתבתי לפני כמה שנים מאמר על מה זה ספורט ומהם הקריטריונים לדעתי. אולי אשלח שוב.
לדעתי ה"דבר" הזה אינו ספורט

יאיר
יאיר
15 באוגוסט 2017 15:27

אם זה ספורט כי זה דורש קוארדניציה ידנית ותיאום עין יד אז גם תחרות אכילת נקניקיות יכולה להיות ספורט. וגם פואטרי סלאם וגם חמש אבנים וגם הפריימריס במפלגת העבודה. גיימינג זה אחלה, זה מעניין, זה נחמד אבל זה לא ספורט. לא כל תחרות היא ספורט וזה שמישהו משחק בגיטר הירו לא אומר שהוא יודע לנגן כמו גם זה שמישהו מפעיל שחקני מחשב לא עושה אותו ספורטאי

Eytan majar
Eytan majar
15 באוגוסט 2017 16:09
Reply to  יאיר

מי שמשחק בגיטר הירו לא יודע לנגן בגיטרה, אבל יש לו קורדינציה.

יש כאן הרבה אמריקאים שחושבים שאכילת נקניקיות זה ספורט אתה מוזמן להתווכח איתם.

אגב, יש גם סקוטים שחושבים שהטלת גזע זה ספורט. גם מהם אתה רוצה לקחת את זה?

משיח
משיח
15 באוגוסט 2017 15:34

מבלי להיכנס להגדרה ספורט / לא ספורט

משחקי המחשב תופסים ויתפסו מקום חשוב כבילוי של דורות העתיד

ואיפה שיש הרבה שחקנים תמיד יהיה רצון לראות מי הכי טוב כך שהאלמנט התחרותי רק ילך וייגבר

תודה איתן על הנושא המעניין מקווה שתמשיך לכתוב עליו

Eytan majar
Eytan majar
15 באוגוסט 2017 16:09
Reply to  משיח

בכיף

תום
תום
15 באוגוסט 2017 15:40

מצד אחד משחקי וידאו זה לא ספורט (גם שח, פוקר ומירוצי מכוניות זה לא ספורט), מצד שני באולימפיאדות הראשונות היו תחרויות ציור, פיסול, אדריכלות וכו׳ שחילקו בהם מדליות.

עומר מזיג
15 באוגוסט 2017 17:44

אחלה כתבה. לא ממש אכפת לי אם זה ספורט או לא. מסכים איתך שהעובדה שהמשחק עצמו הוא מותג של חברה מסויימת – בניגוד לענפי ספורט רגילים – יפגע מאוד בהתפתחות של הספורט/לא ספורט הזה.